ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

To Πρόγραμμα «Οι Βιολιστές» απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4χρόνων και πάνω που επιθυμούν να μάθουν βιολί και τους γονείς τους. Το πρόγραμμα ακολουθεί τη φιλοσοφία της μεθόδου Σουζούκι για τη φυσική, ακουστική μάθηση μέσα από ατομικά και ομαδικά μαθήματα για την ανάπτυξη  της χαράς της μουσικής και της βιολιστικής δεξιότητας των παιδιών.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Στόχος του προγράμματος είναι να μάθουν τα παιδιά να παίζουν βιολί, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα την ικανότητά τους να εργάζονται, να επιλύουν προβλήματα, να έχουν αυτοπεποίθηση, ανεξαρτησία και χαρά στη μουσική μάθηση. Θέλουμε το παιδί να εκτιμά και να χαίρεται την προσπάθεια,να απολαμβάνει τη διαδικασία της μάθησης, την ομαδικότητα, τη συνεργασία με γονείς, δασκάλους και παιδιά, τηνεργασία για την επίτευξη ενός στόχου,και πάνω από όλα βέβαια τη μουσική πράξη, μόνος, με άλλους και για άλλους.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
  • Το πρόγραμμα «Οι Βιολιστές» έρχεται ως αποκορύφωμα πολυετούς εμπειρίας και μελέτης πάνω στο θέμα της μουσικής διδασκαλίας του βιολιού σε μικρά παιδιά. Αξιοποιεί και συνταιριάζει ευρήματα πρόσφατων ερευνητικών μελετών με επιλεγμένα στοιχεία κορυφαίων εκπαιδευτικών προγραμμάτων οργανικής μουσικής διδασκαλίας παγκοσμίως, όπως η μέθοδος Σουζούκι, η μέθοδος Rolland, η μέθοδος Colour strings και άλλες.Το πρόγραμμα αξιοποιεί τα εξαιρετικά αποτελέσματα της οικογενειακής εμπλοκής, της φυσικής-ακουστικής διδασκαλίας, της σύζευξης ατομικής και ομαδικής διδασκαλίας και της δημιουργίας πολλαπλών κινήτρων για τη μουσική μάθηση και επιτυχία του παιδιού.

Ακολουθώντας τα βασικά χαρακτηριστικά της μεθόδου Σουζούκι, το πρόγραμμα «Οι Βιολιστές» χαρακτηρίζεται από:

  • έμφαση στη μουσική πράξη και στη φυσική, ακουστική μάθηση μέσω της ακρόασης και της μίμησης,
  • διδασκαλία μέσα από μουσικά κομμάτια–τραγούδια καιόχι μέσα από ανούσιες για τα παιδιά ασκήσεις,
  • ατομικά και ομαδικά μαθήματα: συνεργασία και δέσιμο με τους συμμαθητές
  • συνεχή μουσική πράξη με άλλους και για άλλους (φυσικότητα στην ομαδική μουσική εκτέλεση και στην εκτέλεση μπροστά σε κοινό),
  • συμμετοχή του γονιού ή και ολόκληρης της οικογένειας στη μουσική ζωή του παιδιού,
  • δημιουργία ενός περιβάλλοντος αγάπης και αποδοχής για το παιδί, μέσα στο οποίο λαμβάνουν χώρα όλα τα παραπάνω.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
  • Ελευθερία Βασιλοπούλου, βιολίστρια, – μουσικοπαιδαγωγός, πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
  • Νένα Φωτιάδου, βιολίστρια – μουσικοπαιδαγωγός, διπλωματούχος βιολιού, πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Προγράμματος είναι η Λήδα Στάμου, Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης. Πιστοποιημένη καθηγήτρια για διδασκαλία βιολιού με τη μέθοδο Σουζούκι, συγγραφέας του βιβλίου “Μια ανθρωπιστική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής: Η διδασκαλία και η πράξη της μεθόδου Σουζούκι” (προτεινόμενο ανάγνωσμα για τους γονείς του προγράμματος).

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το Πρόγραμμα υλοποιείται στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης, στον ισόγειο όροφο του πανέμορφου Πέτρινου Σχολείουοδός Παπαδοπούλου, με εύκολη και γρήγορη πρόσβαση από τον κεντρικό δρόμο του Πανοράματος (Κομνηνών) και την οδό Θέρμης Πανοράματος. Άνετο πάρκινγκ πολυάριθμων θέσεων υπάρχει στο Νέο Δημαρχείο Πυλαίας – Χορτιάτη, οδός Σαμανίδη 21, σε απόσταση λίγων λεπτών από το Πέτρινο Σχολείο, καθώς και στη γύρω από το Πέτρινο Σχολείο περιοχή

 

.

 

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Covid-19

Συνεχίζουμε ακάθεκτοι το έργο μας, έτοιμοι να λειτουργήσουμε σε  πανδημίας με πρωταρχικό μας γνώμονα την ασφάλεια όλων. Δείτε παρακάτω τα χαρακτηριστικά των χώρων μας και τα μέτρα προστασίας με τα οποία θα ξεκινήσουμε ακολουθώντας τις οδηγίες των αρμοδίων αρχών, προκειμένου να νιώθουμε και να είμαστε ασφαλείς. Τα μέτρα αυτά θα προσαρμόζονται κατά τη διάρκεια του φθινοπωρινού κύκλου ακολουθώντας τις οδηγίες των αρμοδίων αρχών, διασφαλίζοντας έτσι σε συνεχή βάση τη μέγιστη ασφάλεια όλων.

Τα ομαδικά μαθήματα για όλα μας τα προγράμματα θα υλοποιούνται σε αίθουσες άνω των 45 τ.μ., με μέγιστο αριθμό 6 παιδιά (και τους γονείς τους) και τον διδάσκοντα, ώστε να τηρούνται οι πρέπουσες αποστάσεις.

Τα ατομικά μαθήματα για τους «Βιολιστές»  θα διενεργούνται από τον δάσκαλο με παρουσία δύο παιδιών και δύο γονιών (άρα παραμονή 5 ατόμων στον ίδιο χώρο μαζί με τον δάσκαλο). Γονείς που επιθυμούν, λόγω των εξαιρετικών συνθηκών της πανδημίας, να έχουν τα παιδιά τους ατομικό μάθημα μόνο με τον δάσκαλο (χωρίς την παρουσία του άλλου παιδιού/γονιού), μπορούν να το δηλώσουν στη γραμματεία και να το συνεννοηθούν με τους διδάσκοντες κατά τον προγραμματισμό.

Στο πρόγραμμα «Βιολιστές», ο δάσκαλος θα μπορεί να πλησιάζει τον μαθητή για υποδείξεις/διορθώσεις και να αγγίζει το μουσικό όργανο ή τα χέρια του παιδιού κατόπιν έγκρισης του γονιού και αντισηψίας των χεριών του.

Πριν την είσοδο οποιουδήποτε στον χώρο θα γίνεται θερμομέτρηση μετώπου από ειδικό θερμόμετρο χωρίς επαφή.  Κάθε άτομο που εισέρχεται θα καταγράφεται στο Βιβλίο Εισόδου και θα του γίνονται κάποιες ερωτήσεις σχετικά με την κατάσταση της υγείας του. Δεν θα μπορούν να εισέλθουν στον χώρο άτομα που έχουν συμπτώματα έστω και απλού κρυολογήματος. Οι χώροι μας θα απολυμαίνονται καθημερινά, ενώ θα υπάρχουν αντισηπτικά στις αίθουσες και τους διαδρόμους.

Η είσοδος και παραμονή στον χώρο θα απαιτεί μάσκα (ή προμετωπίδα, εφόσον κριθεί αποδεκτή από τις αρμόδιες αρχές) για όλους τους ενήλικες (γονείς/συνοδούς και προσωπικό του Baby Artist) και για τα παιδιά ηλικίας 4 ετών και άνω. Τα παιδιά θα μπορούν να κατεβάσουν τη μάσκα τους (χωρίς να τη βγάλουν) αν νιώσουν δυσφορία («διάλειμμα μάσκας», βλέπε οδηγίες Σ. Τσιόδρα, ipaideia.gr, 02/09/2020). Οι αποστάσεις θα τηρούνται μεταξύ των συμμετεχόντων.

Τα ομαδικά μαθήματα θα διαρκούν 45’ λεπτά και μεταξύ των τμημάτων θα παρεμβάλλονται 15λεπτα διαλείμματα. Παρότι ο χώρος αναμονής είναι αρκετά μεγάλος, ωστόσο παρακαλούμε τους γονείς να φθάνουν στον χώρο αναμονής όχι περισσότερο από 5’ λεπτά πριν την έναρξη του μαθήματος και να εξέρχονται από τον χώρο αναμονής το αργότερο 5’ λεπτά μετά τη λήξη του μαθήματος τους.  Με τον τρόπο αυτό ελαχιστοποιούμε τις πιθανότητες συνάντησης και συνωστισμού ανάμεσα στα παιδιά/γονείς που θα εξέρχονται από το μάθημά τους με τα παιδιά/γονείς που θα εισέρχονται, ενώ θα υπάρχει επαρκής χρόνος για απολύμανση και φυσικό αερισμό των αιθουσών πριν από κάθε μάθημα. Το Πέτρινο Σχολείο διαθέτει πολύ μεγάλο αύλειο χώρο, όπου και μπορούν γονείς/παιδιά να παραμείνουν για λίγο εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.

Αν ως την έναρξη των μαθημάτων μας αλλάξουν σημαντικά οι σχετικές οδηγίες από τις αρμόδιες αρχές, θα κάνουμε τις αναγκαίες προσαρμογές σε όσα αναφέρθηκαν παραπάνω. Αν οι αρμόδιες αρχές επιβάλουν επιπλέον απαγορεύσεις που καθιστούν ανέφικτη τη δια ζώσης διδασκαλία, τα δια ζώσης τμήματά μας θα συνεχίσουν με on-line διδασκαλία σε ίδια σύνθεση, στις ίδιες μέρες/ώρες και με το ίδιο κόστος.